Nye annonceringsregler sat for Storbritanniens spillebranche

Nyheder

2019-09-11

Eddy Cheung

Kasinooperatører i Storbritannien er indstillet på at se nye annonceringsregler træde i kraft. Så snart Ashes biennale fem-test seriekampe mellem England og Australien, er skriften på væggen - gambling reklamer havde ingen plads i sportsindustrien.

Nye annonceringsregler sat for Storbritanniens spillebranche

Implementeringen af de nye regler for spilannoncering betyder, at fans, der ser spil på tv, ikke bliver bombarderet med spilreklamer. Testserien var den første store sportsbegivenhed, der blev afholdt, siden disse nye regler blev implementeret. Bookmakere vil ikke reklamere for nogle af deres varer under live-kampe.

Beskyttelse af sårbare

Hovedårsagen til, at den britiske gamblingindustri fandt det passende at opdatere spillelovgivningen sidste år, var for at beskytte sårbare individer. Med bekymringer rejst om virkningerne af at have live sportsudsendelser fyldt med væddemålsreklamer, var der et stigende behov for at beskytte børn og andre sårbare individer mod virkningerne af uansvarligt spil.

En af de sikkerhedsforanstaltninger, der er placeret for at tilskynde til ansvarligt spil, er den tilpassede "fløjte til fløjte"-regel. Denne regel tvinger væddemålsoperatører og tv-selskaber til at reklamere for deres spiltjenester fra fem minutter før en kamp starter til fem minutter efter konkurrencen. At løsrive indsatstilføjelser fra sportsudsendelser er afgørende for at beskytte sårbare individer.

Undtagelser for hestevæddeløb

Tilføjelser af fodboldvæddemål blev for nylig tilføjet til listen over regulerede begivenheder, der blev tilføjet under reglen om 'fløjte til fløjte'. Disse love gælder for den engelske Premier League, som først startede for nylig, og andre lavere niveauer. Alle væddemålsfirmaer forventes at overholde dette frivillige forbud, med hestevæddeløb undtaget fra forbuddet.

Medtagelsen af fodbold eller undtagelsen til hestevæddeløb fra dette forbud betyder, at sportsfans ikke behøver at bekymre sig om blitz af annoncer. På den anden side forventes racerbegivenheder at finde sig selv i den lykkelige position, at de er de eneste sportsgrene, der annonceres før sportsbegivenheder.

Mulige anbefalinger

Bevægelsen for at træffe lovgivningsmæssige foranstaltninger er lavet med henblik på at forbedre samfundet. Nogle mennesker er dog af den opfattelse, at dette skridt ikke vil bære frugter, medmindre det omfatter andre former for reklame. For eksempel er reklamer på stadion og sponsorater til skjorter klar til at blive modtaget af fremtidig lovgivning.

Der er mulighed for, at sponsoraftaler med felt- og skjorter føler vreden over, at væddemålsreklamer er forbudt i fremtiden. Mængden, hyppigheden, udbredelsen og stridigheden af hasardspilannoncer har tidligere været et emne, der har givet anledning til betydelige bekymringer. I lyset af dette er det kun et spørgsmål om tid, før der indføres formelle vandtætte regler.

Seneste nyheder

Den ultimative guide til roulette odds for bedre resultater
2022-09-27

Den ultimative guide til roulette odds for bedre resultater

Nyheder