Den kontantløse, sikre og realtids online betalingsmetode - PayNow - blev lanceret og promoveret i 2017 for både forbrugere og virksomheder. Introduceret af Association Bank of Singapore (ABS), var PayNow et direkte svar på en øget efterspørgsel efter en mere bekvem og effektiv måde at overføre gebyrer og modtage penge på.
PayNow overvåges af Monetary Authority of Singapore (MAS) og tilbyder en forbedret pengeoverførselstjeneste, der giver kunder i fjorten PayNow-deltagende banker mulighed for at sende og modtage Singapore Dollar (SGD)-midler fra en Singapore-bankkonto til en anden. Disse deltagende banker omfatter, men er ikke begrænset til, Citibank Singapore Limited; DBS Bank/POSB; HSBC; Maybank; OCBC Bank; Standard Chartered Bank; og United Overseas Bank.
Enhver kunde og enhver virksomhed kan tilmelde sig PayNow-tjenesten ved blot at bruge deres Singapore-registrerede mobilnummer, Singapore National Registration Identity Card eller Foreign Identification Number, UEN-virksomhedsregistreringsnummer eller virtuelle betalingsadresse. Brugere kan derefter overføre SGD-midler fra en bankkonto eller e-wallet-konto til en anden gennem Fast and Secure Transactions (FAST) netværket. Dette er en reguleret og standardiseret betalingsskinne, der sikrer sikker interoperabilitet mellem betalingsudbydere.
En QR-kode kan også oprettes til dig, når du bruger PayNow Mobile proxy. Den er tilgængelig, når du registrerer dit mobilnummer hos PayNow via DBS/POSB digi bank/iWealth og kan deles for nemt at modtage penge via dit PayNow-registrerede mobilnummer.
Når de er knyttet til andre nabolandes betalingsudbydere såsom Stripe, DuitNow, UPI og PromptPay, giver PayNow en innovativ mulighed for singaporeanere til øjeblikkeligt at foretage grænseoverskridende betalinger og omvendt i lande som Malaysia og Thailand.
Den betroede betalingstjeneste er tilgængelig 24/7, 365 dage om året og sparer omkostninger for kunderne, da gebyret er betydeligt lavere end kort i Singapore.