Som et svar på det voksende behov hos filippinske kunder og virksomheder for alternative betalingskanaler for kontanter, etablerede stifter og administrerende direktør, Robertson "Dick" Chiang Dragonpay i 2010. Ved at gøre det gav Chiang Filippinernes forbrugere flere måder at betale på. Med sit hovedkvarter beliggende i byen Makati, giver Dragonpay handlende, detailhandlere, virksomheder og kunder mulighed for at sende og acceptere forskellige betalingsmetoder gennem en sikret digital platform - og etablerer sig som en one-stop-shop betalingsgateway. Dens brede vifte af pålidelige og understøttede kanaler inkluderer GCash, mobilbetalinger, PayMaya, Cash Express, store banker som BDO Network Bank, BI og UnionBank. Ud over disse kanaler understøtter Dragonpay endda kanaler såsom fysiske håndkøbssteder, herunder betalingscentre, betalingscentre og pengeautomater. Ved at være vært for yderligere funktioner, der fremmer alternative og progressive måder at modtage og sende penge på, betragtes Dragonpay som en højteknologisk betalingsløsning, udviklet til multikanalintegration og friktionsfri betalingsbehandling.
Med næsten 13 års erfaring og over 11 millioner kunder under bælte har denne betalingsløsning opnået over 130 millioner pengeoverførsler til dato. Dragonpay er uden tvivl en af de største og mest tilgængelige, bekvemme og pålidelige betalingsmetoder de filippinske øer har set i løbet af det sidste årti – med mange muligheder for vækst og ekspansion i at introducere filippinere med flere måder at betale på.